Reformatorisch dagblad: Barneveld wil duurzaam worden

koffiewoensdag 18 juni 2008 22:13

De gemeente Barneveld onderzoekt de mogelijkheden om een zogeheten Millenniumgemeente te worden. Hierbij verplicht ze zichzelf armoede en honger uit te bannen en eerlijke handel en een duurzaam leefmilieu te stimuleren.

Een meerderheid van de gemeenteraad stemde gisteravond in met een voorstel van de ChristenUnie om een werkgroep in te stellen die de haalbaarheid van het plan onderzoekt. CDA en Pro’98 ondertekenden de motie.

Volgens T. Kuiper, fractievoorzitter van de CU, moet de gemeente „de initiatieven die zijn ingezet door de inwoners versterken en onder één noemer brengen.”

Tegenstanders SGP en VVD vonden een bijdrage aan de VN-doelen geen taak van de gemeente. Vooral het vooraf vaststellen dat de gemeente moest bijdragen voor er onderzoek was gedaan naar de mogelijkheden was hen een doorn in het oog. Na wijziging van de motie, zodat er eerst onderzoek gedaan zou worden, stemden beide partijen voor het voorstel.

Bron: Reformatorisch dagblad
(18 juni 2008)

Andere nieuwsberichten mbt Millenniumgemeente:
Raad: ,,Onderzoek mogelijkheden millenniumgemeente Barneveld’’
Barneveld vandaag: Politiek wil eerlijke koffie drinken
Barneveld millenniumgemeente!!

Archief > 2008 > juni