ChristenUnie wil onderzoek naar Sporthal in Kootwijkerbroek

Sporthalzaterdag 14 juni 2008 18:24

Tijdens de behandeling van de kadernota van 2008 zal de ChristenUnie een amendement indienen, waarin ze een onderzoek wil naar de haalbaarheid van een sporthal in Kootwijkerbroek

In Kootwijkerbroek staat de sportzaal "het Kamphuis". Deze is echter veel te klein en daarom kunnen de basisscholen niet voldoen aan het aantal uren bewegingsonderwijs.

Er moet dus een zaal of een hal bijkomen. Voor de basisscholen is een zaal voldoende maar de sportverenigingen vooral DWS, maar in mindere mate ook de Meulenwiek en VOKO, moeten hun wedstrijden in Barneveld spelen. Ook de zaalvoetbalteams wijken al vaak uit naar hallen in de omgeving.

Nu wordt er in Kootwijkerbroek op dit moment veel gebouwd en veel plannen gemaakt. Maar de maatschappelijke voorzieningen zoals de Puurveense Molen, werkplek voor de 16 km club, de sportzaal (hal ), de scholen en de fietscrossclub zijn nog in bespreking. Daarnaast is de klankbordgroep bezig met een dorpsplan. Daarom willen de ChristenUnie dat het college eerst met de klankbord gaat overleggen voordat de keuze wordt gemaakt voor een zaal of hal. Vandaar dit amendement.

Lees ook het verslag in de Barneveld vandaag van 13 juni 2008 mbt Sporthal in Kootwijkerbroek

Agendapunt : 4
Ontwerp kadernota 2009-2012

De raad van de gemeente Barneveld in vergadering bijeen op 17 juni 2008

Onderwerp: programma recreatie en sport ( sportzaal Kootwijkerbroek)

Ondergetekenden stellen het volgende amendement voor:

Het college komt, op korte termijn,  met een voorstel naar de commissie samenleving, voor de bouw van een sportzaal of hal in Kootwijkerbroek nadat zij overleg heeft gepleegd met de klankbordgroep in Kootwijkerbroek waarbij gedegen rekening wordt gehouden met de toekomstige groei en de behoefte van de sportverenigingen van het dorp.

Toelichting:

Voor de basisscholen in Kootwijkerbroek is er op dit moment al een groot tekort aan ruimte voor het geven van bewegingsonderwijs. Ook de sportverenigingen hebben te maken met ruimte tekort.

Bovendien voldoet de sportzaal niet aan de gestelde eisen van het spelen van bijv korfbalwedstrijden en volleybal. Daarom moet de korfbalvereniging DWS uitwijken naar Barneveld om hun wedstrijden te spelen tot zelfs regelmatig op zaterdagavond. Bovendien groeit het dorp en zal de behoefte aan een sporthal alleen maar toenemen.

Archief > 2008 > juni