In najaar meer duidelijkheid over sportzaal of -hal Kootwijkerbroek

Sporthalwoensdag 18 juni 2008 21:56

De gemeenteraad beslist in het najaar of Kootwijkerbroek een sportzaal of een sporthal krijgt.

Burgemeester en wethouders waren in eerste instantie voorstander van een kleinere sportzaal voor korfbalvereniging DWS en gymlessen. ,,De onderwijsbehoefte laat duidelijk zien dat volstaan kan worden met twee gymzalen’’, zei wethouder Gerard van den Hengel vorige week.

Gisteren was hij minder stellig. ,,We hebben de afgelopen week contact gehad met een aantal mensen uit Kootwijkerbroek en mogelijk zijn er meer potentiële gebruikers. Daarom gaan we de komende maanden verder praten met Plaatselijk Belang en de klankbordgroep en daarna nemen we een standpunt in. Bij de begrotingsbehandeling in het najaar is er meer duidelijkheid.’’

De gemeenteraad vroeg de wethouder de inventarisatie mee te nemen in het Dorpsplan dat de komende tijd wordt opgesteld.

Gerard Schotanus (SGP) en Tjitske Kuiper (ChristenUnie) drongen er bij de wethouder op aan niet alleen de behoefte te onderzoeken, maar ook te kijken naar de impact van een eventuele sporthal in Kootwijkerbroek op bijvoorbeeld de Veluwehal in Barneveld.

Lijst 8 wil sowieso een sporthal in Kootwijkerbroek, maar het wijzigingsvoorstel dat de partij indiende om dit te bereiken kreeg geen steun van andere fracties.

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2008 > juni