Aanpak trapveldjes Garderen na uitspraak op Facebook

Verwaarloost trapveldje Garderendinsdag 11 maart 2014 13:13

De twee trapveldjes die er in Garderen zijn liggen er niet goed bij. De slechte staat was voor onze fractie reden om vragen te stellen aan het college van B&W. De veldjes zitten vol kuilen. Gras is er tussen de goals niet te bekennen. Bij één van de veldjes wordt direct achter de goal een wadi aangelegd. Wij vinden het belangrijk dat er voldoende sport- en spelvoorzieningen zijn en daarom willen we dat deze veldjes verbeterd worden.

Een week voordat raadslid Lukas Scheijgrond de vragen stelde, was het bij onze fractie nog niet bekend dat de trapveldjes in zulke slechte staat verkeerden. Doordat de veertien jarige Nick van Engelen uit Garderen op Facebook hierover een bericht plaatste, wat gelezen werd door Scheijgrond, kon onze fractie actie ondernemen. Dit maakt duidelijk dat het voor goede besluitvorming belangrijk is dat burgers melden het melden als iets niet goed gaat.

Natuurlijk kan dat in de eerste plaats bij betrokken ambtenaren, maar het kan ook heel goed zijn dat te doen bij de politieke partijen. Ons kun je onder meer bereiken door te mailen naar fractie@barneveld.christenunie.nl . Ook kan je bellen naar de raadsleden. De nummers vind je op de website van de gemeente Barneveld.

Onze hoop is dat dit bericht van Nick van Engelen er toe gaat leiden dat de trapveldjes weer egaal worden en goed worden ingezaaid. Dan kunnen onze jongeren daar weer met veel plezier op voetballen.

Namens de ChristenUnie Fractie:
Lukas Scheijgrond

Lees hieronder de schriftelijke vragen die gesteld zijn (met foto's!):

TitelBestandsgrootteMIME-type
14-03-04 Schriftelijke vragen voetbalveldjes Garderen964,5 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Reacties op 'Aanpak trapveldjes Garderen na uitspraak op Facebook'

Archief > 2014 > maart