Chronisch zieken en gehandicapten, onze zorg!!

rolstoelgebruikersdonderdag 06 maart 2014 23:00

Voor de gemeenteraadsverkiezingen hebben we ons verkiezingsprogramma geschreven. En wie doet dat niet? Dat is de normaalste zaak van de wereld. Maar toch heeft het iets vreemds. Je schrijft een programma voor de periode van vier jaar, terwijl de wereld elke dag verandert. Een verkiezingsprogramma kan dus op bepaalde punten heel snel verouderd zijn.

Ons programma is ook al niet meer up-to-date. Na het vaststellen ervan hebben onze ChristenUnie-collega's in de Tweede Kamer ervoor gezorgd dat de kleine scholen behouden blijven! Wij pleiten ervoor in ons verkiezingsprogramma en het is al geregeld! Zo snel kan het gaan! :-)

Ander voorbeeld: de regering heeft onlangs besloten te bezuinigen op de meerkosten van chronisch zieken en gehandicapten. Om de pijn iets te verzachten geeft ze geld aan de gemeenten voor deze mensen. Dat geld is echter niet geoormerkt en kan daarom ook aan andere zaken besteed worden. Wij vinden dat dit geld gelabeld moet worden voor deze mensen en niet gebruikt moet worden om putdeksels of kunstvelden van te betalen. Je vindt dit echter niet terug in ons verkiezingsprogramma, want dat was al vast gesteld. Maar dat geeft ook niet, want nu weet je het alsnog: Wij gaan er voor strijden dat het geld dat bedoeld is voor chronisch zieken en gehandicapten ook echt bij die mensen terecht komt.

Chronische zieken en gehandicapten zijn onze zorg!!

Ook dat is Werken aan Welzijn!!

Heimen Schuring
Lijsttrekker
h.schuring@barneveld.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > maart