Optimale ondersteuning van ondernemers!

20140210-gemeentehuis.jpgdinsdag 04 maart 2014 23:00

Bij de voorbereidingen op de verkiezingen hebben wij vorig jaar een aantal rondetafelgesprekken gevoerd. Met een aantal groepen ondernemers en experts hebben we nagedacht over onder andere economie en duurzaamheid. Leuke gesprekken! Veel ideeën, maar ook punten ter verbetering. Nuttige input voor ons verkiezingsprogramma!

Een van de zaken die beter kan, is het begeleiden van ondernemers bij aanbestedingen en bij allerlei procedures, zoals bijvoorbeeld een vergunningaanvraag.

Natuurlijk, er is al een ondernemersloket. Maar dat is, volgens de ondernemers die wij gesproken hebben, niet genoeg. Te vaak wordt er nog verwezen naar een andere afdeling. Vandaar dat wij pleiten voor één contactpersoon voor elke ondernemer. Deze contactpersoon werkt op een van de afdelingen waar de ondernemer mee te maken heeft, maar begeleidt de ondernemer ook bij aanvragen die bij andere afdelingen lopen. Allemaal gericht op een snelle en goede afhandeling van de aanvraag.

Ook bij de aanbestedingen kan verbeterd worden. Elke ondernemer begrijpt dat bij aanbestedingen (Europese) regels gelden, maar even een signaal dat er een aanbesteding aankomt, dat zou al helpen. Verder vinden wij dat bij aanbestedingen steeds gezocht moet worden naar manieren waarop de Barneveldse ondernemer de beste kans maakt op het winnen van de aanbesteding. Dat is goed voor onze lokale economie!!

Kortom: Ondernemers moeten zich welkom voelen in ons gemeentehuis en moeten optimaal ondersteunt worden, ook bij aanbestedingen!!

Heimen Schuring
Lijsttrekker
h.schuring@barneveld.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > maart