Wijkplatforms en Plaatselijk Belang, blijvend belangrijk!!!

wijkplatformsmaandag 10 maart 2014 23:00

Wie houdt er niet van om uit te waaien? Door eropuit te trekken en dingen te ontdekken, ontmoet je anderen! Samen ondernemen, de wind door je haren laten waaien en ideeën op doen. Wie wil dat niet? Als ChristenUnie willen we mensen verbinden en het dichtbij houden. Waar kan dat beter dan in je eigen wijk, dorp of kern?!

Daarom willen we graag horen wat er speelt in de buurt en in de wijk. Wijkplatforms en verenigingen van Plaatselijke Belang kunnen dit goed naar voren brengen! Daar kan men ook de mensen verbinden om samen leuke en gezellige dingen te ondernemen. Samen een buitenspeelfestijn te organiseren, een wijkdiner op te zetten, een kerstmarkt houden of een zomerbraderie, enz.  Zo komen we samen in bewegen en dat geeft energie! Misschien kunnen we in de toekomst wel als buurt samen energie opwekken met de zon, water en wind en komt het zelfvoorzienend leven dichterbij.

In Barneveld hebben we in elk dorp of elke wijk een wijkplatform of een Plaatselijk Belang vereniging. Daar zijn we als ChristenUnie zuinig op! We spreken hen ook zeer regelmatig en na elk gesprek komen we met ideeën thuis. Ideeën waarmee Barneveld nog mooier wordt.

De komende periode willen we daarom volop blijven inzetten op de wijkplatforms. Belangrijk! Ook bij het Werken aan Welzijn, want ook als het gaat om het naar elkaar omzien in de buurt kan het wijkplatform een goede rol spelen. Zaken signaleren, onderling praktische hulp regelen of, zoals ik net als schreef, door mensen te verbinden!

Heimen Schuring
Lijsttrekker
h.schuring@barneveld.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > maart