Barneveldse krant: CareMate levert scootmobiels in gemeente Barneveld

ramen wassen2woensdag 17 oktober 2007 18:29

Burgemeester en wethouders hebben de selectie, de levering, het onderhoud en de service van individuele hulpmiddelen als scootmobiels en tandems aan CareMate Nederland gegund.

Zes aanbieders, waaronder de huidige aanbieder Welzorg, deden mee aan het Europese aanbestedingstraject. CareMate Nederland had volgens de gemeente de meest gunstige prijs/kwaliteitverhouding. CareMate werkt samen met Kruiswerk West-Veluwe en dat levert cliënten volgens Truus van den Berg van Kruiswerk voordelen op. ,,In Barneveld en omgeving hebben we diverse wijkgebouwen, waardoor we dicht bij de mensen staan. Verder hebben we in Barneveld een zorgwinkel (Haanschotenstraat) waardoor we bijvoorbeeld snel kleinere artikelen kunnen leveren. Via de winkel, die gericht is op de tijdelijke uitleen van artikelen, kunnen we eenvoudig de omzetting maken naar permanente uitleen. De komende tijd bekijken we hoe we het op gaan zetten.’’

De gemeente gaat met Caremate per 1 januari een samenwerkingsverband aan voor de duur van twee jaar met twee keer de mogelijkheid van verlenging met één jaar. Daarmee komt tevens een einde aan de samenwerking met Welzorg Nederland.

De gemeente Barneveld ontving het afgelopen jaar veel klachten over deze organisatie. ,,Het ging vaak om onacceptabele gevallen’’, aldus wethouder Leen Verweij. ,,Iemand moest bijvoorbeeld een maand wachten op een nieuwe accu voor zijn scootmobiel. Dit betekent dat de personen in kwestie een maand aan huis was gekluisterd.’’

Voor Verweij was dit reden om een gesprek aan te gaan met de directie van Welzorg. ,,De organisatie heeft maatregelen genomen, waardoor het aantal klachten afnam.’’

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2007 > oktober