BK: Lijst 8 vraagt uitleg wethouder over huishoudelijke hulp

donderdag 09 november 2006 14:58

Lijst 8 wil tijdens de gemeenteraadsvergadering van dinsdag 14 november nadere uitleg van wethouder Leen Verweij over de Europese aanbesteding van huishoudelijk hulp. Daarbij viel de Barneveldse thuiszorgorganisatie HdS buiten de boot.

Fractievoorzitter Willem van Essen stelt dat bij de aanbesteding onder tijdsdruk is gewerkt en dat daardoor onvoldoende is nagedacht over alternatieve mogelijkheden bij de vaststelling van de gunningscriteria. Bovendien vindt hij dat onvoldoende gecommuniceerd is naar gemeenteraad en burgers. Van Essen vraagt zich af of burgemeester en wethouders de bevoegdheid hebben om het huidige beleid terug te draaien. Ook de SGP heeft kritische vragen gesteld over de Europese aanbesteding, berichtte deze krant gisteren. De partij betwijfelt of het college er wel alles aan heeft gedaan om in de gunning aan te sluiten bij de lokale situatie én de wens van honderden klanten om zorg te ontvangen van een christelijke organisatie zoals de HdS.

Archief > 2006 > november