André Rouvoet op 18 november in Barneveld

ChristenUnie_busvrijdag 03 november 2006 13:45

Campagnebus ChristenUnie toert door Gelderland

André Rouvoet komt naar Barneveld op zaterdag 18 november 2006. Overdag gaat de lijsttrekker van de ChristenUnie samen met andere kandidaat-kamerleden op werkbezoek bij diverse Gelderse instanties. Om 16.00 uur zal Arie Slob een werkbezoek brengen aan de Hervomde Diaconale Stichting in Barneveld “Campagnevoeren is mensen ontmoeten en kijken naar wat er goed en fout gaat in dit land”, zegt de voorman van de ChristenUnie. ’s Het bezoek aan de provincie loopt uit op een ‘bruisende’ campagneavond in Barneveld met medewerking van musici Ben Ketting en Gerald Troost, weerman Reinier van den Berg en presentator Herman Wegter. “Ik wil me inzetten voor een uitgesproken christelijke partij, die opkomt voor het gezin, kwetsbare groepen en de schepping”, aldus de RTL4-weerman Reinier van den Berg.

De ChristenUnie begint zijn verkiezingstour in provincie Limburg op 27 oktober en eindigt op 18 november in provincie Gelderland. Met een eigen herkenbare campagnebus toert de top-10 van de kandidaten voor de Tweede- Kamerverkiezingen door het hele land.

Campagne-avond
De campagneavond is voor jong en oud. Ben Ketting, bekend van het EO-programma Prinsen en Prinsessen, verzorgt een voorprogramma voor kinderen op de campagneavond. EO-presentator Herman Wegter, bekend van het TV-programma Omega code, doet de presentatie van de avond. Gerald Troost heeft de muzikale begeleiding onder zijn hoede en brengt op de avond een aantal van zijn bekende liedjes ten gehore.

Stem strategisch
Met de verkiezingslogan ‘Stem strategisch, stem ChristenUnie’ luidt de partij de campagne in. “We borduren daarmee voort op de sterke positie en opgaande lijn, waar de ChristenUnie nu mee te maken heeft”, aldus de campagneleider van de ChristenUnie, Henk van Rhee. De partij staat goed in de peilingen en kan een sleutelrol spelen bij een nieuw te vormen kabinet.

Waar : Zaterdag 18 november
Vanaf 19.15 uur kinderprogramma met Ben Ketting (Presentator EO)
Vanaf 20.00 uur voor Jong en Oud met mmv Andre Rouvoet, Ben Ketting, Gerald Troost, weerman Reinier van den Berg en presentator Herman Wegter
Locatie : Veluwehal toneelzaal