Succesvolle campagneavond ChristenUnie in Barneveld

vollezaalmaandag 20 november 2006 18:45

De ChristenUnie kan terug kijken op een zeer geslaagde slotavond van de landelijke campagne in een overvolle Veluwehal. Voor de bezoekers, van jong tot oud, was er een afwisselend en gevarieerd programma. Naast de politieke onderwerpen was er ook een muzikaal gedeelte wat ingekleurd werd door Ben Ketting.

Herman Wegter en Ben Ketting, beiden bekend van de Evangelische omroep, gaven de aftrap. Wat staat er vanavond centraal, vroeg Herman Wegter aan een van de kinderen. ,, Dat de ChristenUnie de gezinspartij van Nederland is’’, antwoordde een van de kinderen nadat Herman het ingefluisterd had. Ongeveer 200 kinderen luisterden vervolgens geboeid naar Ben Ketting, terwijl de kinderen ook regelmatig een liedje aangeleerd kregen en zelf mee zongen.

Ook het tweede gedeelte van de avond bleef afwisselend, met muzikale begeleiding van Ben Ketting, het voorstellen van de ChristenUnie-kandidaten, het politieke weerbericht door Reinier van den Berg (weerman RTL-4) en aandacht voor de Micha campagne. Tijdens een aantal politieke stellingen ging de zaal met de ChristenUnie-kandidaten in discussie.

Als klap op de vuurpijl sprak Andre Rouvoet de volle zaal toe, opvallend was dat er onder het publiek veel jongeren aanwezig waren. Volgens Rouvoet het teken dat de ChristenUnie een partij met toekomst is. In zijn toespraak wees Andre Rouvoet op de punten die de ChristenUnie de komende periode op de agenda wil (blijven) zetten, aandacht voor jeugd en gezin, opkomen voor kwetsbaren en zwakkeren in de samenleving, een goed en duurzaam milieubeleid, meer aandacht (en geld) voor ontwikkelingswerk en het waarden en normendebat concreet maken. Kern van het betoog van Andre Rouvoet was reken mij niet af op zetels, maar op de inhoud, daar staan we als ChristenUnie voor!

De avond werd afgesloten met het elkaar toezingen van het 6de vers van het Wilhelmus. “Mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God, mijn Heer. Voor de ChristenUnie kwam er na deze avond een einde aan de campagnetour door de 12 provinciën. Dat betekent niet dat de campagne er op zit, want aansluitend aan de avond in Barneveld ging Andre Rouvoet gewoon door naar Hilversum om daar nog een interview voor de radio af te nemen.

Lees ook:

Reacties op 'Succesvolle campagneavond ChristenUnie in Barneveld'