Aantal keer gelezen

Barneveldse Krant: HdS spant kort geding aan tegen gemeentebestuur

zaterdag 04 november 2006 14:54

De Hervormde Diaconale Stichting (HdS) spant een kort geding aan tegen het gemeentebestuur van Barneveld. De HdS probeert hiermee te bereiken dat in Barneveld een nieuwe gunning plaats vindt voor de hulp in de huishouding.

De huishoudelijke zorg is nu gegund aan Icare, Amant en De Nieuwe Zorg Thuis, omdat hun prijs-kwaliteitverhouding beter is. Daardoor valt de HdS buiten de boot. Klanten van de HdS kunnen vanaf volgend jaar alleen zorg van de Barneveldse organisatie ontvangen als ze een persoonsgebonden budget aanvragen bij de gemeente. ,,Een kort geding is de enige manier om bezwaar te maken'', zegt HdS-directeur Tom van den Belt. ,,Ik vind dat je dat sowieso verplicht bent aan je klanten en medewerkers.'' De Barnevelder denkt bovendien dat er wel degelijk een kans is dat de gunningprocedure opnieuw moet.

,,Over de inhoudelijke argumenten zeg ik nu niets, dat vertellen we in de rechtbank.'' Brief naar klanten De HdS heeft donderdag een brief verzonden aan alle zeshonderd klanten en ook naar zorgverwijzers, zoals huisartsen. Daarin schrijft Van den Belt dat de HdS ook volgend jaar huishoudelijke zorg kan geven, ,,maar dan op een iets andere manier''. ,,Deze manier heet persoonsgebonden budget, PGB. De HdS zal alles voor u regelen'', belooft de directeur. De medewerkers van de HdS worden volgende week tijdens een bijeenkomst door de directeur bijgepraat over de gang van zaken.

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2006 > november