ChristenUnie raadsleden steken handen uit de mouwen tijdens opschoondag.

24 maart 2007 Schoonmaakdag foto 3donderdag 13 maart 2008 15:58

Tijdens de opschoondag die a.s. zaterdag 15 maart zal worden gehouden zullen ook de raadsleden van de ChristenUnie een handje helpen. Henry Buitenhuis, Tjitske Kuiper en Frits Appelman zullen in De Glind, Voorthuizen en Barneveld helpen om onze mooie gemeente er nog schoner uit te laten zien.

Om 14.00 uur start de opschoondag in de consistorie van de kerk, te vinden aan de Postweg 78 in De Glind. Theater Ondersteboven uit Amersfoort verzorgt een voorstelling voor kinderen én volwassenen over zwerfafval. De hoofdpersonen zijn de clowns Flosje en Blosje. Na de voorstelling, die een kwartier duurt, delen Flosje en Blosje de opruimmaterialen uit. Daarmee geven ze tevens het startsein voor de inzameling van afval. Vervolgens helpen de clowns mee met de opruimingswerkzaamheden. Omstreeks 16.00 uur vindt de afsluiting plaats in De Glind. De vrijwilligers worden beloond met een aardigheidje.

Voor alle vrijwilligers die niet meehelpen in de De Glind, vindt de afsluiting plaats op milieustraat Otelaar in Barneveld. Daar kunnen alle materialen en volle afvalzakken worden afgeleverd. Voor de liefhebbers staat er een hapje en drankje klaar.

Mensen die een handje willen meehelpen, kunnen zich opgeven bij verschillende wijkplatforms:

De Glind:
Wijkplatform De Glind: besselaarschool@solcon.nl of info@pbsdeglind.nl

Voorthuizen:
Wijkplatform Hamburgerstraat e.o.: theo-marijke.pijl@tele2.nl

Barneveld:
Wijkplatform Zuid III: wijkplatform@upcmail.nl;
Wijkplatform Barneveld-Centrum: gjbouw@kliksafe.nl

Meer informatie over de Opschoondag is te vinden op de websites www.barneveld.nl of www.samenwerkenaaneenschonernederland.nl

Info van: Barneveldse krant
Foto: Heimen Schuring in actie tijdens de schoonmaakdag van 2007.

Archief > 2008 > maart