Henk Geurts overleden

Overlijden Henk2dinsdag 05 december 2006 17:32

Op zondag 3 december is ons gewaardeerd raadslid Henk Geurts overleden. Henk werd op 22 november getroffen door een slagaderlijke hersenbloeding, waarna hij in kritieke toestand is opgenomen in het ziekenhuis. Na dit korte ziekbed is Henk op eerste adventszondag thuisgehaald door zijn Hemelse Vader.

Het bestuur en de fractie zijn geschokt door het verlies van Henk. Allereerst gaan onze gedachten uit naar de familie van Henk. Grietje, zijn vrouw, Jaco en de andere kinderen en kleinkinderen zullen een zorgzame echtgenoot en vader moeten missen. We wensen Grietje en de familie Gods nabijheid toe, Hij is onze grote Trooster, juist in deze moeilijke tijden.

Henk was de nestor van de gemeenteraad. Met 36 jaar ervaring als raadslid, was hij zeer ervaren. Deze ervaring zette hij met veel enthousiasme en werklust in voor de ChristenUnie en voor de gemeenteraad.  Het motto van Henk was 'als christen dienstbaar zijn voor je medemens'. Zesendertig jaar heeft Henk met zijn raadslidmaatschap de Barneveldse gemeenschap willen dienen. Eerst namens de Boerenpartij, daarna namens de RPF, die in 2000 fuseerde met de GPV tot de ChristenUnie. Ondanks zijn nierziekte heeft Henk altijd vol overgave zijn werk gedaan.

In het verlies van Henk verliezen we een betrokken christen, een kundig raadslid en gewaardeerd mens.

Zie ook:

Reacties op 'Henk Geurts overleden'