Barneveldse Krant: Raadslid Henk Geurts op 62-jarige leeftijd overleden

Overlijden Henk2maandag 04 december 2006 19:53

BARNEVELD/VOORTHUIZEN - ChristenUnie-raadslid Henk Geurts uit Voorthuizen is zondagmiddag overleden in het Universitair Medisch Centrum in Rotterdam. Hij is 62 jaar geworden. De nestor van de Barneveldse gemeenteraad werd anderhalve week geleden getroffen door een ernstige hersenbloeding, artsen konden hem niet meer opereren.

Geurts begon zijn politieke loopbaan in 1970 toen hij als jongste raadslid -net 25 jaar- de Boerenpartij vertegenwoordigde in de Barneveldse gemeenteraad, waarna hij 36 jaar lang een belangrijke plaats innnam in de raad, voor de RPF/GPV-fractie, later de ChristenUnie.

Ook buiten de gemeente Barneveld was hij actief als bestuurder. Zo was hij onder meer lid van de Provinciale Staten, vervulde hij een bestuursfunctie bij de Recreatiegemeenschap Veluwe en was hij watergraaf van het Waterschap Gelderse Vallei.

Fractievoorzitters reageren geschokt op het nieuws. ,,Henk Geurts was een man van onschatbare waarde, we zullen hem zeker missen”, zegt Tjitske Kuiper, fractievoorzitter van de ChristenUnie.

,,Met het overlijden van Henk Geurts verliezen wij een markant raadslid”, stelt burgemeester Jos Houben. ,,Hij was een volhouder, vasthoudend, betrokken en integer met een diepe overtuiging.”

Bron: Barneveldse Krant, 4 december 2006

Reacties op 'Barneveldse Krant: Raadslid Henk Geurts op 62-jarige leeftijd overleden'

Archief > 2006 > december