Barneveldse Krant: Kulturhus Kootwijkerbroek krijgt steeds meer vorm

dinsdag 06 november 2007 20:10

Het Kulturhus aan de Schoonbeekhof in Kootwijkerbroek krijgt steeds meer vorm. Wethouder Leen Verweij plaatste maandag een dakgoot en bereikte daarmee het hoogste punt van het gebouw.

Dit gebeurde onder toeziend oog van vertegenwoordigers van Plaatselijk Belang, de ondernemersvereniging, de Klankbordgroep Kootwijkerbroek en stichting Dorpshuis Kootwijkerbroek.

In het nieuwe Kulturhus komen onder meer het nieuwe dorpshuis, een kleine bibliotheek en een grote toneelzaal. Als alles volgens planning verloopt, kan het gebouw in maart 2008 in gebruik worden genomen.

Woningstichting Barneveld bouwt naast het gebouw veertig seniorenappartementen en een woon- en gezondheidscentrum.

,,Waarschijnlijk kunnen Kootwijkerbroekers daar vanaf januari terecht voor de tandarts en het consultatiebureau’’, vertelt dokter Dirk Kroon, initiatiefnemer van het ‘zorgkruispunt’. ,,Huisartsenpraktijk Het Juk en de apotheek verhuizen waarschijnlijk iets later.’’ Volgens Kroon is een aantal woningen bijna klaar. ,,De keukens zitten er al in.’’

Voordat het gezondheidscentrum in gebruik kan worden genomen moet nog het nodige gebeuren. Kroon: ,,Er is nog géén gas en elektra en het terrein is één grote moddervlakte. De gemeente heeft aangegeven op tijd noodbestrating aan te laten leggen. Verder moet er nog een brug over de beek worden aangelegd, zodat het centrum goed bereikbaar is.’’

De naam voor het Kulturhus is nog niet bekend. ,,We willen de reclamebureaus uit Kootwijkerbroek binnenkort uitnodigen om een herkenbaar logo met een naam te ontwerpen’’, vertelt gemeentewoordvoerder Bertil Rebel. ,,Uiteindelijk willen we de bevolking van Kootwijkerbroek de definitieve naam laten kiezen.’’

Bron: Barneveldse krant