Barneveld vandaag: Verweij begint geen jongerensoos

jongeren.pngdonderdag 01 november 2007 20:35

Wethouder Leen Verweij wil niet de regie nemen voor de totstandkoming van een jongerensoos in Voorthuizen. “De drijvende kracht moet niet bij mij vandaan komen, want dan zit ik kunstmatig iets in stand te houden.” Verweij antwoordde dat op het verzoek van SGP-woordvoerder Leendert de Knegt, die juist wilde dat Verweij dat wél zou doen.

Verweij had in de raadscommissie Samenleving verteld, dat hij “het verzoek heeft neergelegd in Voorthuizen om zo snel mogelijk een voorlopig bestuur te vormen.” Dat moet dan een actieplan aan hem voorleggen en op die basis kunnen B en W dan zien of ze het initiatief kunnen ondersteunen.

Plaatselijk Belang is daar volgens De Knegt niet echt blij mee en drong erop aan, de zaak “niet van organisatie naar organisatie te schuiven.” De wethouder wil echter beslist, dat het initiatief “uit Voorthuizen zelf” komt. “Daar moet draagvlak zijn en als dat er is, kom ik bij u terug, want het zal beslist financiële consequenties hebben.” Overigens worden de initiatiefnemers wel begeleid door een gemeentelijke jongerenwerker.

Bron: Barneveld Vandaag

Archief > 2007 > november