Oproep: meld onveilige fietsoversteekplaatsen

Fietsoversteekplaats Luntersewegdinsdag 15 mei 2007 17:22

De ChristenUnie vindt het belangrijk dat in onze gemeente fietsers veilig kunnen oversteken. Via rotondes en drempels zijn al op diverse plaatsen veilige oversteekplaatsen gerealiseerd. Toch zijn er nog plekken waar het absoluut onveilig is om over te steken. Plekken waar veel te hard gereden wordt, of waar de situatie niet overzichtelijk is. Een voorbeeld hiervan is de oversteek over de Lunterseweg, ter hoogte van het treinspoor. Een plek waar veel fietsers op een onoverzichtelijk punt een drukke weg moeten oversteken.

In de komende raadsvergadering wil de ChristenUnie aandacht vragen voor veilige oversteekplaatsen voor fietsers. De ChristenUnie wil dat het college een plan maakt om de onveilige situaties op te heffen. Om ons voorstel kracht bij te zetten, willen we een aantal voorbeelden noemen, waar het onveilig of oncomfortabel oversteken is. Nu kunnen we natuurlijk de hele gemeente doorfietsen, maar we kunnen ook aan u vragen of u onveilige situaties kent. Kent u een plek waar de veiligheid voor fietsers (of voetgangers) verbeterd kan worden? Meld ze ons dan, zodat wij ze kunnen doorgeven aan het college. U kunt ons mailen via: schuring@barneveld.christenunie.nl

Bedankt voor uw medewerking, ook namens de vele fietsers die onze gemeente kent!

Reacties op 'Oproep: meld onveilige fietsoversteekplaatsen'

Archief > 2007 > mei