Ed Blankenstijn treedt terug als raadslid

Ed Blankenstijnwoensdag 09 mei 2007 21:27

Per 1 juni 2007 zal Ed Blankenstijn, de nummer vijf op de lijst van ChristenUnie, terugtreden als raadslid. Een nieuwe baan is de reden tot dit besluit. De werkzaamheden die hij gaat verrichten bij het Korps Landelijke Politiediensten (DKDB) zijn niet meer te combineren met raadswerk. Henry Buitenhuis zal als eerstvolgende op de kandidatenlijst hem opvolgen.

Zowel bestuursvoorzitter Remko Tamminga als fractievoorzitter Tjitske Kuiper respecteren het besluit. Tjitske Kuiper: “Het is altijd jammer als een ervaren raadlid de fractie om werkomstandigheden moet verlaten. Daarentegen zijn we er blij mee dat Henry al een geruime tijd als fractievolger inhoudelijk betrokken is bij ons fractiewerk. En dat hij bereid is het stokje van Ed over te nemen.”

Ed Blankenstijn is van 1998 tot 2002 namens de RPF/GPV-fractie lid geweest van de commissie Wonen en Welzijn. In 2002 trad hij toe tot de raad waar hij als raadslid tot 1 juni a.s. nog actief zal zijn.

Binnenkort zal op deze website een dubbelgesprek staan met Ed Blankenstijn en Henry Buitenhuis.

Maak kennis met Henry Buitenhuis. Klik hier >>>

Bekijk het kennismakingsfilpje van Henry Buitenhuis. Klik hier >>>