BK: ‘Meer steun voor Barneveldse Voedselbank’

voedselbank voedselpakketvrijdag 20 oktober 2006 13:33

BARNEVELD - De Barneveldse Voedselbank moet meer ondersteuning krijgen van de gemeente Barneveld, zo oordeelden diverse politieke partijen donderdag tijdens de begrotingsbehandeling.

Aanvankelijk wilde Pro’98 via een motie de gemeente verplichten om mensen die op een uitkering wachten te wijzen op het bestaan van de Voedselbank. De motie bleek uiteindelijk overbodig. Wethouder Leen Verweij verwees naar het lopende onderzoek naar het gebruik van de Voedselbank. De eerste resultaten worden begin januari verwacht. Deze worden dan besproken in de raadscommissie Bestuur. Als er aanleiding toe is, kan het beleid van de gemeente voor bijzondere bijstand worden aangepast, meldde Verweij. De wethouder wil tevens volop meewerken om de bekendheid van de Voedselbank te vergroten. Het indiceren van mensen voor de Voedselbank vindt hij echter géén goed idee, omdat hij dan twee petten op krijgt. De situatie kan dan ontstaan dat de gemeente een uitkering weigert, maar vervolgens iemand wel of niet geschikt acht als klant van de Voedselbank. Op de foto: bevoorrading van de Voedselbank aan de Amersfoortsestraat, afgelopen donderdag.

Reacties op 'BK: ‘Meer steun voor Barneveldse Voedselbank’'

Archief > 2006 > oktober