ChristenUnie-fractie wil belastingdruk verlagen

Geldzaterdag 14 oktober 2006 15:10

De ChristenUnie vindt dat de voorgestelde OZB-verhoging flink is en zegt zich in te kunnen leven in de mensen die denken dat er weinig met hun portemonnee wordt rekening gehouden. Er staan voor de komende jaren veel zaken op de wensenlijst van de gemeente die ook heel erg nodig zijn. Nee, zelfs wettelijk verplicht. Bovenaan staan de huisvesting van middelbare en lagere scholen. Hier is beslist veel achterstand opgelopen in de afgelopen jaren en verder uitstel van (ver)bouwplannen is dan ook onverantwoord in onze ogen.

,,Verder zijn er de invoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, sportvoorzieningen (zoals kleedkamers), gemeentelijke rioleringsplan en waterplan, controles vanwege brandveiligheid, het zwembad in de Glind, ondersteuning wijkplatforms enz. '' meldt fractievoorzitter Tjitske Kuiper. ,,Heel belangrijk is of er in die lange lijst ook zaken tussen zitten die minder belangrijk zijn en misschien toch op de lange baan geschoven kunnen worden. Je krijgt dan een verlangenlijstje dat nog niet ingewilligd kan worden. Op die manier gaan we als fractie zoeken naar mogelijkheden om de belastingdruk voor u als bewoner toch te temperen.''

Als ChristenUnie willen we een sociale gemeente zijn die niet onnodig geld aan luxe uitgeeft. Daarom zijn we op het gebied van kunst en cultuur wel wat kritischer en terughoudener geworden. Want voor ons is de vraag of de gemeente dat allemaal moet (blijven) financieren.

Bovenaan onze lijst staan veiligheid, huisvesting van scholen en zorg voor elkaar. Waarbij ouderen, asielzoekers, gehandicapten en jeugd alle aandacht dienen te  krijgen.

Lees ook >>> reactie christenUnie op Begroting 2007 : Geld naar basisvoorzieningen!!

Reacties op 'ChristenUnie-fractie wil belastingdruk verlagen'

Archief > 2006 > oktober