Wethouder Verweij: ,,Sneller en duidelijker reageren op verzoeken van wijkplatforms’’

Kunstwerk bij entree de Burgtvrijdag 25 april 2008 15:47

,,We gaan op korte termijn zoveel mogelijk actiepunten van de wijkplatforms uitvoeren en we willen duidelijker reageren op hun verzoeken. Dat betekent ook ‘nee’ zeggen als iets niet kan.’’

Dat antwoordde wethouder Leen Verweij donderdagavond op vragen van SGP-raadslid Gert Ploeg. Die constateerde dat er de laatste tijd ,,wat storing op de lijn zit in de communicatie naar de platforms bij de uitvoering van werkzaamheden’’.

Verweij erkende dat er punten zijn die al wat langer in de wacht staan. ,,Anderzijds is er ook veel waardering voor het werk van de vijf rayonbeheerders, die in een aantal gevallen adequaat hebben gereageerd.’’

De wethouder vertelde dat inmiddels scherpere afspraken zijn gemaakt met de wijkplatforms. ,,Er is een stuurgroep gevormd onder mijn voorzitterschap die een aantal keren per jaar bijeen komt. Vertegenwoordigers van de wijkplatforms en afdelingshoofden van de gemeenten ontmoeten elkaar daar en bespreken de stand van zakan in de wijken. Ik ben ervan overtuigd dat deze aanpak tot ieders tevredenheid zal zijn.’’

Een probleem is de aanpak van klachten vanuit de wijk De Burgt, iets wat Ploeg ook aankaartte. ,,Dat is inderdaad soms lastig, omdat de openbare ruimte onder verantwoordelijkheid valt van CV De Burgt. Wij hebben daar niet de regie in handen.’’ In CV De Burgt werkt de gemeente samen met projectontwikkelaar Vink en moet daarom altijd eerst overleggen voordat actie kan worden ondernomen.

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2008 > april