Annelies van der Kolk gedeputeerde ChristenUnie

Coalitie Gelderland onderhandelaarsvrijdag 06 april 2007 18:50

Arnhem – Vandaag is bekend geworden dat CDA, PvdA en de ChristenUnie de komende vier jaar het college vormen van de provincie Gelderland. Fractievoorzitster van de ChristenUnie, Van der Kolk is namens de ChristenUnie voorgedragen als kandidaat-gedeputeerde voor het college van Gedeputeerde Staten.

De verwachting is dat Van der Kolk zal zich de komende jaren bezig houden met milieu, klimaat, cultuurhistorie, recreatie en toerisme.

Van der Kolk is in januari 2007 uitgeroepen tot ‘het beste Statenlid van de provincie Gelderland’. Voorheen was Van der Kolk lid van het management team van de Geformeerde Hogeschool in Zwolle. Van der Kolk geeft aan vol enthousiasme aan de slag te willen gaan. “Er ligt een goed programma op tafel voor de komende jaren. Het ChristenUnie-geluid is goed te horen.” aldus Van der Kolk.

Terugkijkend op de onderhandeling zegt Van der Kolk dat er tussen de coalitiepartijen een gemeenschappelijk band is ontstaan op basis van inhoud en vertrouwen. In de Statenvergadering van woensdag 11 april wordt het coalitieakkoord besproken en de kandidaat-gedeputeerden voorgedragen.

Lees ook: ChristenUnie blij met statenakkoord

Reacties op 'Annelies van der Kolk gedeputeerde ChristenUnie'