Barneveldse krant: Raad: ‘Buitenbad langer open’

zwembadvrijdag 08 juni 2007 14:30

Een meerderheid van de gemeenteraad steunde donderdag het plan van de ChristenUnie om de buitenbaden in de gemeente Barneveld voortaan twee weken langer open te houden.

Alleen de SGP en Lijst 8 stemden tegen dit initiatief. Volgens de ChristenUnie is extra openstelling vooral wenselijk bij lange en warme zomers.

,,Het is namelijk wel een beetje genant als vaste gebruikers van het zwembad in september moeten uitwijken naar Scherpenzeel, want daar lukt het namelijk wel om de buitenbaden langer open te houden’’, aldus CU-fractievoorzitter Tjitske Kuiper. Volgens haar zijn er ,,aanhoudende wensen’’ onder de bevolking om langer te kunnen zwemmen.

Ook voerde ze aan dat zwembaden een bijdrage leveren in het streven naar een goede volksgezondheid.

In een reactie liet wethouder Gerard van den Hengel weten dat het verzoek van de Christen Unie 15.000 euro kost. ,,Daar is geen dekking voor’’, meldde hij. Dat weerhield de ChristenUnie er niet van om het verzoek toch in te dienen bij het college van burgemeester en wethouders. Bij de jaarlijkse begrotingsvergadering in oktober stelt de raad zelf altijd het budget vast voor de ingediende wensen

Met haar voorstel maakt Kuiper een einde aan de gewoonte dat het buitenbad sluit als het binnenbad in de Veluwehal opengaat. Wat haar betreft wordt gekozen voor de combinatie zoals die ook aan het begin van de zomer geldt: als de buitenbaden openen, gaan de zwemlessen in de Veluwehal altijd nog twee weken door.

Bron Barneveldse krant

In de media