ChristenUnie zet zich in voor buurtbus in Stroe

donderdag 23 juni 2005 19:34

Buurtbus - In het najaar ook in Stroe te zien?De fractie van de ChristenUnie heeft eind mei een werkbezoek gebracht aan Plaatselijk Belang Stroe. Een van de concrete punten die tijdens dit overleg aan de orde kwam, is het ontbreken van een buurtbus. De ChristenUnie heeft dit aangekaart bij busmaatschappij BBA. In het najaar zal de BBA alle routes in en rond Barneveld herzien. Het is nog even wachten, maar goede kans dat Stroe in het najaar dus een buurtbus heeft. Aan Plaatselijk Belang Stroe en de ChristenUnie zal het niet liggen!

De leden van Plaatselijk Belang Stroe zien dat er dagelijks meerdere keren een buurtbus door het naburige dorp Kootwijkerbroek rijdt en dat Stroe verstoken blijft van dit vervoermiddel. Terwijl Stroe slechts enkele kilometers verderop ligt.

De fractie van de ChristenUnie vindt deze vraag terecht en heeft na haar vorige werkbezoek dan ook deze vraag opgepikt.

Contact met de coördinator van de busmaatschappij leverde de volgende informatie op; De buurtbus is altijd een ondergeschoven kindje geweest van de busmaatschappijen. Zo ook van de vorige. BBA wil hier nu verbetering in gaan aanbrengen. De bedoeling is dat dit najaar de routes van de buurtbussen in en rond de gemeente Barneveld nader bekeken worden. Nu sluiten ze niet op elkaar aan en daar komt nu het verzoek vanuit Stroe bij.

Op de vraag of Plaatselijk Belang Stroe wellicht al een voorstel kan maken over een te volgen route en een of meerdere stopplaatsen was het antwoord ‘jazeker!’.
De route zal uiteindelijk ook in overleg met de gemeente worden vastgesteld.

Reacties op 'ChristenUnie zet zich in voor buurtbus in Stroe'