Motie instandhouding Zwembad De Glind aangenomen

donderdag 02 juni 2005 23:39

Zwembad de GlindDe fractie van de ChristenUnie heeft tijdens de behandeling van de kadernota 2006-2009 een motie ingediend, waarin Burgemeester en Wethouders wordt gevraagd te bekijken hoe zwembad De Glind in stand kan worden gehouden. De motie is met 20 stemmen voor en 7 stemmen tegen aangenomen.

Onderstaand de tekst van de motie

De raad van de gemeente Barneveld in vergadering bijeen op 2 juni 2005

Onderwerp:
Agendapunt VII – 9
Kadernota 2006 – 2009

Onderwerp: Instandhouding zwembad De Glind

De raad,

gehoord de beraadslaging,

nodigt het college van B & W uit:

de mogelijkheden te onderzoeken om het zwembad in De Glind in stand te houden en dit integraal mee te nemen in het lopende onderzoek naar zwemvoorzieningen in onze gemeente

en gaat over tot de orde van de dag.

.

Toelichting:
Het is van groot belang voor De Glind en haar inwoners dat het zwembad in stand kan worden gehouden. Door de inzet van veel vrijwilligers is dat tot op heden mogelijk gebleken, ondanks de lagere bijdrage van de Rudolphstichting. Zonder een verhoging van de gemeentelijke subsidie zal dat heel moeilijk worden.
Omdat er in De Glind ook zwemlessen worden gegeven, levert dit tevens een bijdrage aan het terugdringen van de wachtlijsten in Barneveld.
Ook in het kader van een gelijke behandeling van De Glind t.o.v. de overige kernen van de gemeente Barneveld is een verhoging van de subsidie zeer op zijn plaats.
De Belangenvereniging De Glind doet nog pogingen om ook van de gemeente Leusden een verhoging van de subsidie te bewerkstelligen.

Ondertekening en naam:

F.J. Appelman