ChristenUnie niet blij met zondagse open dag Zeumeren

donderdag 16 juni 2005 14:08

Waarom wordt de open dag van recreatiegebied Zeumeren op zondag gehouden en niet op een zaterdag? Deze vraag legde de ChristenUnie dinsdagavond op tafel tijdens de commissievergadering Bestuur. Raadslid Tjitske Kuiper: ''Jammer dat het op een zondag is. Velen hebben dan het gevoel dat ze niet de dingen kunnen doen die de RGV denkt dat leuk is om te doen. Ik verbaas mij erover dat er niet rekening is gehouden met de bevolking. Nu lijkt het alsof de RGV vooral naar mensen van buiten de gemeente wil kijken.''

Kuiper wilde van wethouder Fledderus (CDA) weten waarom voor de zondag is gekozen, aangezien Fledderus in het dagelijks bestuur van de RGV zit. De wethouder was echter niet aanwezig en zal vanavond in de commissie Samenleving antwoord geven, zo beloofde burgemeester Jos Houben. RGV-directuer Erik Droogh reageert vandaag verbaasd op de vraag van de ChristenUnie. ,, We hebben lokale en regionale belangen. Dat we ons zouden richten op mensen buiten de gemeente  Barneveld is niet aan de orde. Zondag is nu eenmaal de drukste dag wat recreatie betreft.'' Op zaterdag wassen mensen liever hun auto en doen ze boodschappen, zo denkt Droogh. De RGV verwacht aanstaande zondag 15.000 bezoekers.

Bron: Barneveldse krant (woensdag 15 juni 2005)