Motie versneld onderzoek uitbesteding / samenwerking aangenomen

donderdag 02 juni 2005 23:45

De ChristenUnie-fractie heeft tijdens de behandeling van de kadernota een motie ingediend, waarin het college wordt gevraagd het onderzoek naar uitbesteding van of samenwerking bij reiniging en interne catering te bespoedigen. Tevens wordt in de motie gevraagd ook de voordelen van uitbesteding van of samenwerking bij beheer van de openbare ruimte te onderzoeken. De motie is door de gemeenteraad aangenomen.

VuilniswagenDe ChristenUnie-fractie heeft tijdens de behandeling van de kadernota een motie ingediend, waarin het college wordt gevraagd het onderzoek naar uitbesteding van of samenwerking bij reiniging en interne catering te bespoedigen. Tevens wordt in de motie gevraagd ook de voordelen van uitbesteding van of samenwerking bij beheer van de openbare ruimte te onderzoeken. De motie is door de gemeenteraad aangenomen.

Onderstaand de tekst van de motie:

Voorstel nr

Naar aanleiding van het agendapunt nr. VII-8 Kadernota 2006-2009

De raad van de gemeente Barneveld in vergadering bijeen op 2 juni 2005

Onderwerp: onderzoek uitbesteding en intergemeentelijke samenwerking

De raad,

gehoord de beraadslaging,

overwegende, dat
  • uitbesteding en intergemeentelijke samenwerking mogelijk voordelen kent;
  • het college reeds onderzoek doet naar uitbesteding / samenwerking op het gebied van de reiniging en interne catering;
  • het college voornemens is in 2006 een soortgelijk onderzoek te doen naar mogelijkheden op het terrein van beheer van de openbare ruimte;
  • de financiële positie van de gemeente Barneveld voor 2006 niet florissant is;
  • uitbesteding en samenwerking wellicht voor 2006 al voordeel kan geven,
nodigt het college van B&W uit:
  • het onderzoek naar uitbesteding en intergemeentelijke samenwerking te bespoedigen, zodat de resultaten van het onderzoek kunnen worden meegenomen in de beraadslagingen van de begrotingsraad in oktober;
  • bovengenoemd onderzoek uit te breiden met de vraag of uitbesteding van of samenwerking bij het beheer van de openbare ruimte voordelen kent,
en gaat over tot de orde van de dag

Ondertekening en naam:
F.J. Appelman