Bijdrage ChristenUnie beleidskader buitensportcomplexen.

sport 2.jpgzaterdag 02 februari 2008 18:08

Tijdens de raadsvergadering van 29 januari kwam het beleidskader buitensportcomplexen ter sprake. Hierbij de bijdrage van de ChristenUnie fractie gehouden door Henry Buitenhuis.

Voorzitter,

Het is een goede zaak dat we door de inventarisatie die voorafgegaan is aan het beleidskader buitensportcomplexen een actueel inzicht hebben in de stand van zaken.

Op basis daarvan krijgen we een goed inzicht in de keuzes waarvoor we geplaatst worden. Het valt ons op dat op basis van de ramingen er na de planperiode van deze raad diverse investeringen nodig zijn.

We kunnen echter niet overzien of er in die periode voldoende middelen zijn om de investeringen ook uit te voeren op basis van de kaders uit de huidige periode. In deze periode gaan we uit van NOC NSF. En dat  met name voor de nieuwbouw.

Van de wethouder willen we weten of hij beslispunt 5 ook zo uitlegt dat deze alleen bedoeld is voor nieuwbouw. De ChristenUnie  houdt vast aan de financiële kaders voor deze periode en is het daarom eens met de strekking van het masterplan dat bij onderhoud van gebouwen geen moeite gedaan wordt om bestaande gebouwen alsnog aan te passen aan de verscherpte eisen.

Daarnaast willen we graag inzicht in een eventuele begroting als we in de periode na ons zouden uitgaan van de normen die de vereniging van Nederlandse gemeenten stellen.

We willen de wethouder vragen of hij naar aanleiding van besluitpunt 6 wil onderzoeken wat de mogelijkheden en consequenties  zijn bij toepassing van de VNG normen voor de periode na 2010

Namens de ChristenUnie fractie, Henry Buitenhuis

Archief > 2008 > februari