BK: Barneveld wil contract huishoudelijke hulp verlengen tot 2009

ramen wassen2maandag 12 maart 2007 15:21

Het gemeentebestuur van Barneveld wil het contract voor hulp bij het huishouden met Icare, De Nieuwe Zorg Thuis en Amant verlengen tot 1 januari 2009. Het voorlopige besluit van burgemeester en wethouders wordt woensdag 21 maart besproken door de raadscommissie Samenleving.

Het huidige contract met de drie zorgverleners is 5 februari ondertekend en loopt tot 1 januari 2008. Het gemeentebestuur wil snel een uitspraak van de gemeenteraad om het contract in ieder geval met één jaar te verlengen, omdat anders dit jaar een nieuwe, tijdrovende Europese aanbesteding plaats moet vinden.
Bij de aanbesteding van vorig jaar viel de christelijke HdS uit Barneveld buiten de boot, omdat ze in een prijs-kwaliteitvergelijking slechter scoorde dan Icare, De Nieuwe Zorg Thuis en Amant. HdS is nu onderaannemer van De Nieuwe Zorg Thuis.
Omdat de HdS een kort geding aanspande tegen de gemeente kon het contract voor de huishoudelijke hulp pas in februari worden afgesloten. De HdS verloor het kort geding en is nu onderaannemer van De Nieuwe Zorg Thuis. Icare en Amant hebben respectievelijk RST Hulpverleners en Zorggroep Ena en Thuiszorg Perfekt als onderaannemers.

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2007 > maart