Barneveldse krant: CU stelt vragen over functioneren Brandweer

brandweerwoensdag 21 maart 2007 17:19

BARNEVELD - De Barneveldse ChristenUnie gaat vanavond tijdens de raadscommissie Bestuur vragen stellen over het functioneren van de brandweer.

,,Die vraag is actueel geworden nu het ministerie van Binnenlandse Zaken de resultaten van een landelijk onderzoek bekend heeft gemaakt. De uitkomsten waren niet zo best. Veel korpsen zijn niet in staat om gegevens aan te leveren over de mate waarin ze voldoen aan landelijke normen’’, schrijft fractievoorzitter Tjitske Kuiper in haar weblog. Daarbij moet gedacht worden aan uitruktijden, achterstand in het verlenen van gebruiksvergunningen en de beschikbaarheid van vrijwilligers.

,,Uit de laatste informatie blijkt ook dat Nederland absoluut niet in staat is om een grote ramp aan te kunnen. Minister Guusje ter Horst heeft schrikwekkende resultaten op haar bureau liggen’’, waarschuwt Kuiper. Ze heeft het onderwerp daarom geagendeerd voor vanavond. ,,Lokaal wat lokaal kan, regionaal wat regionaal nodig is, zal mijn insteek daarbij zijn. Maar het begint met het op tafel zien te krijgen van gegevens over onze eigen brandweer. Eerst de feiten onder ogen zien, dan beleid maken en daarna resultaat boeken’’, aldus Kuiper.

De vergadering van de commissie Bestuur begint om 19.30 uur in het oude raadhuis.

Reacties op 'Barneveldse krant: CU stelt vragen over functioneren Brandweer'

Archief > 2007 > maart