Impressie van Make A Difference Days door Ed Blankenstijn

zaterdag 10 december 2005 21:08

In het kader van de landelijke Make A Difference Days staken zaterdag 10 december enkele raadsleden de handen uit de mouwen bij Zorgcentrum Nieuw Avondrust in Voorthuizen. De raadsleden hadden zich al in een vroeg stadium opgegeven voor een vrijwilligersklus, maar wisten absoluut niet waar ze ja tegen hadden gezegd. Hier volgt een verslag van Ed Blankenstijn die ook meegewerkt heeft aan Make A Difference Day.

Toen ik dan ook enkele dagen ervoor hoorde dat we een valpreventie-tuin gingen aanleggen, was ik wel verrast maar ook blij dat het een klus was in de buitenlucht. Als je gezond bent, is een lichamelijk pittige klus helemaal niet verkeerd. Om 11.30 uur meldden we ons bij het zorgcentrum, kregen koffie en uitleg wat er van ons verwacht werd. Het zou vooral veel sjouwen, kruien en graven zijn. Daarnaast tegels leggen, vakken vullen met schors en grind , een beukenhaag planten en bodembedekkers aanbrengen. Ga er maar aanstaan. De taken werden verdeeld en enthousiast ging een ieder aan de slag. In dit geval waren dat 9 raadsleden, zowel mannen als vrouwen van het CDA, de SGP, Pro-98 en de ChristenUnie. Daarnaast waren er nog enkele personen van de Stichting Vrienden van Nieuw Avondrust. Verder nog  dhr. Kous van het hoveniersbedrijf uit Voorthuizen, dhr. v.d. Vlist en Dolf Neilen (medewerker projecten VCB) die de leiding hadden over dit project.

Met veel plezier werd de klus geklaard. Er werd goed samengewerkt en tussen het werk door naast vele kwinkslagen werden meningen uitgewisseld over de kansen van nieuwe politieke partijen, lijstverbindingen etc. Op een onderdeel werd er door hen zo goed samengewerkt dat Monique Rosbergen aan Gerard Schotanus voorstelde een lijstverbinding aan te gaan......
Burgemeester Houben kwam tussentijds ook polshoogte nemen en volgens mij was hij dik tevreden over het resultaat.

Omstreeks 16.00 uur was de opdracht voltooid en werd het resultaat door enkele bewoners getest en in orde bevonden. Na een hapje en een drankje ging een ieder tevreden huiswaarts. De meesten zullen die nacht vast goed geslapen hebben. Bij thuiskomst viel ik in ieder geval direct op de bank in slaap. Na deze ervaring met collega raadsleden weet ik in ieder geval dat ze meer kunnen dan discussiëren. Fijn dat we dit als vrijwilligers voor de bewoners van Nieuw Avondrust hebben kunnen doen.

Verslag door: Ed Blankenstijn

Reacties op 'Impressie van Make A Difference Days door Ed Blankenstijn'