BK: Bloemenfeest Floralia maakt fleurige start.

vrijdag 15 september 2006 15:22

VOORTHUIZEN - De kop is er af bij de Floralia in Voorthuizen. Geheel in het teken van het thema van dit jaar, werd het bloemenfestijn donderdag op ‘feestelijke’ wijze geopend. Na toespraken van wethouder Leen Verweij, Floraliavoorzitter Leo Roeloffs en de Floraliahoogheden, brak het feest los in Voorthuizen.

Even na 19.30 uur opent Floraliavoorzitter Leo Roeloffs deze feestelijke avond met een welkomstwoord aan alle belangstellenden. ,,Vooral onze ereleden, de sponsors en wethouder Leen Verweij willen wij van harte welkom heten.”

Als het applaus ten einde is, krijgen loco-burgemeester Verweij namens de gemeente en directeur Den Besten van hoofdsponsor Rabobank het woord. Zij spreken vooral hun waardering uit over het saamhorigheidsgevoel van Voorthuizen en de inzet van de vele vrijwilliger tijdens de Floralia en andere Voorthuizense evenementen.

De komende dagen staat Voorthuizen er fleurig bij. Zaterdag rijden - verdeeld over twee optochten - de corsowagens door de straten. Op het Floraliaterrein aan de Jan de Jagerweg is van 10.00 tot 17.00 uur een creatieve hobbymarkt. Zondag staan de wagens tussen 10.00 en 17.00 uur opgesteld op het Floralia-terrein.

Bron : Barneveldse krant

Reacties op 'BK: Bloemenfeest Floralia maakt fleurige start.'