ChristenUnie steunt zorginstelling ''De Vijgenboom'' Kootwijkerbroek

maandag 24 oktober 2005 19:45

“De Vijgenboom” in Kootwijkerbroek

Zoals een vijgenboom, met zijn dichte bladerenpak, een beschutte veilige plek gaf aan Zacheus, zo wil zorginstelling ”De Vijgenboom“ een veilig thuis bieden aan 9 bewoners met een verstandelijke beperking.

Omdat er behoefte bleek aan een woonvorm voor nog thuiswonenden met een verstandelijke handicap, is in 1998 een stichting in het leven geroepen.

In een nieuwbouwwijk in Kootwijkerbroek is in 1999 een woning gebouwd met negen individuele zit-/slaapkamers en een gezamenlijke woonkamer en keuken. Het is een gezellige woning, waar de bewoners samen kunnen zijn of zich terug kunnen trekken in hun eigen ruimte, naar hun eigen behoefte. “De Vijgenboom“ probeert zoveel mogelijk de sfeer van een gezin na te bootsen, zodat een ieder zich er prettig voelt.

In “de Vijgenboom” wordt gewoond en gewerkt vanuit een duidelijke christelijke identiteit. De Bijbel, als het Woord van God, is daarbij de leidraad.

“De Vijgenboom“ wil midden in de samenleving staan, waarbij integratie erg belangrijk is. De woning ligt op korte afstand van de winkels, centrum en kerken. De negen bewoners bezoeken overdag allemaal een dagactiviteitencentrum of gaan werken. Als de bewoners thuis zijn, is er altijd persoonlijke begeleiding aanwezig door deskundige hulpverleners.

Terras gebouw de VijgenboomBij het oprichten van “de Vijgenboom“ is bewust gekozen voor een kleine woonvorm. Maar een kleine woonvorm heeft ook consequenties, de hoge lasten moeten door een klein aantal bewoners gedeeld worden. Sinds begin oktober is de gezamenlijke woonkamer gesplitst . Er bleek te veel niveauverschil, in twee leefgroepen zullen de bewoners prettiger kunnen wonen. Dat brengt ook een wensenlijstje met zich mee, beide groepen willen bv. graag naar muziek kunnen luisteren.

Mocht u overwegen om “de Vijgenboom” met een gift te willen ondersteunen en/of wenst u nog verdere informatie, dan kunt u altijd contact opnemen met onderstaand adres.

Stichting “de Vijgenboom”
t.a.v. mw. J.W. van de Pol-Blankespoor
Ravenweg 2
3776 MP Stroe

Rabobank Kootwijkerbroek 3007.15.153

Actie Geluidsinstallatie voor “De Vijgenboom”

“De Vijgenboom” heeft dus dringend behoefte aan verdere inrichting van de nu gescheiden woonkamers. De Stichting heeft onvoldoende fondsen om dit helemaal te realiseren. Als wij als ChristenUnie leden nu eens met zijn allen zorgen dat de Stichting een geluidsinstallatie kan aanschaffen?
Voor elk nieuw geworven lid in november maakt de Kiesvereniging € 1,- voor dit doel over.
Indien u ook een gift wilt geven, kunt u dat doen op bovengenoemde rekening o.v.v. “geluidsinstallatie”.

Het bestuur KV Barneveld

Reacties op 'ChristenUnie steunt zorginstelling ''De Vijgenboom'' Kootwijkerbroek'