ChristenUnie kiest: Tjitske Kuiper op nummer één

vrijdag 07 oktober 2005 00:04

Tjitske Kuiper tijdens haar 'maiden speech' als lijsttrekkerOp donderdag 6 oktober 2005 heeft de ledenvergadering van de ChristenUnie de kandidatenlijst voor gemeenteraadsverkiezingen 2006 vastgesteld. Door het bestuur is een persbericht uitgegeven. Onderstaand het persbericht.

ChristenUnie kiest: Tjitske Kuiper op nummer één

Tijdens de ledenvergadering van de ChristenUnie, gisteravond 6 oktober 2005, is Tjitske Kuiper unaniem tot lijsttrekker gekozen.

De ledenvergadering werd gehouden in ’t Trefpunt in Voorthuizen. Op de agenda stond de vaststelling van de kandidatenlijst en een voorbereiding op het verkiezingsprogramma.

Door de selectiecommissie is eerder een conceptlijst opgesteld. In deze voorbereiding zijn de leden van de kiesvereniging gevraagd namen in te dienen voor mogelijke kandidaten. De selectiecommissie heeft haar werk weergegeven in een selectierapport. Dit rapport is aan alle leden toegestuurd. Op basis van dit rapport hebben de leden de gelegenheid gehad om te reageren. De eerste acht kandidaten hebben zich gisteravond op een hedendaagse manier via een videopresentatie voorgesteld. Na deze voorstellingsronde werd de lijst met algemene stemmen aangenomen.

De ChristenUnie heeft hiermee de eerste stappen gezet richting de verkiezingen van maart 2006. Aanstaande maandag 10 oktober zullen de eerste acht kandidaten zich verder aan het publiek voorstellen. Meer informatie kunt u vinden op www.barneveld.christenunie.nl.

Meer informatie kunt u verkrijgen bij de voorzitter van de kiesvereniging, de heer Remko Tamminga, telefoon thuis: 0342-418408 e-mail: rtamminga@freeler.nl.

Reacties op 'ChristenUnie kiest: Tjitske Kuiper op nummer één'