Barneveldse krant: Partijen Kulturhus bundelen krachten

vrijdag 16 mei 2008 16:38

Woningstichting Barneveld, ‘t Zorgkruispunt, Vereniging Dorpshuis Kootwijkerbroek, Vereniging Plaatselijk Belang Kootwijkerbroek en de gemeente Barneveld hebben donderdagmiddag de samenwerkingsovereenkomst ondertekend voor het beheer en de exploitatie van het Kulturhus in Kootwijkerbroek. Alle partijen hebben in de afgelopen periode ingestemd met de samenwerkingsovereenkomst.

De overeenkomst is nodig, omdat vijf partijen in meer of mindere mate met elkaar het Kulturhus beheren: Woningstichting Barneveld is verantwoordelijk voor het wooncomplex, dat luistert naar de naam Schoonbeek. Vereniging Dorpshuis Kootwijkerbroek is verantwoordelijk voor het beheer en de exploitatie van het dorpshuisgedeelte, dat de naam De Essenburcht heeft gekregen. ’t Zorgkruispunt is verantwoordelijk voor de medische activiteiten. Vereniging Plaatselijk Belang levert de voorzitter van de raad van participanten en houdt het algemeen belang voor Kootwijkerbroek in de gaten.

De gemeente Barneveld is onder meer vanwege de bibliotheekvoorziening en de muziekschool bij het project betrokken.

Voor het Kulturhus Kootwijkerbroek is ook een speciaal beeldmerk ontworpen. Inwoners van Kootwijkerbroek hebben de afgelopen periode namen voor het nieuwe Kulturhus kunnen indienen. Marleen Tomassen uit Stroe heeft de winnende naam voor het dorpshuisgedeelte verzonnen: De Essenburcht. Het wooncomplex gaat Schoonbeek heten en ‘t Zorgkruispunt wás al een bestaande naam.

Op basis van de namen zijn vormgevers uit de gemeente Barneveld in de gelegenheid gesteld om een beeldmerk te ontwerpen. Lysander Marketing, Media & Design aan de Wesselseweg in Kootwijkerbroek heeft het winnende beeldmerk voor de drie delen van het Kulturhus Kootwijkerbroek ontworpen.

Na de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst is het beeldmerk gepresenteerd en toegelicht door Ben van Luttikhuizen van Lysander.

Nu de samenwerkingsovereenkomst is ondertekend, kan verder worden gewerkt aan het feestelijke openingsprogramma van het Kulturhus Kootwijkerbroek. De officiële opening staat gepland voor dinsdag 8 juli.

Ook in de dagen daarna is er volop gelegenheid om kennis te maken met het Kulturhus, dat gevestigd is aan de Schoonbeekhof.

Bron + foto: Barneveldse krant

Wethouder