Bijdrage samenwerkingsverband Kulthurhus in Kootwijkerbroek

Bouw Kulturhusdonderdag 15 mei 2008 18:06

Tijdens de raadsvergadering van 14 mei 2008 heeft de Jaap van den Top namens de ChristenUnie fractie de onderstaande bijdrage gehouden over het samenwerkingsverband mbt Kulturhus in Kootwijkerbroek.

Apotheek in het Kulthurhus in KootwijkerbroekHet Kulturhus in Kootwijkerbroek nadert zijn voltooiing. Het Zorgkruispunt is al in gebruik genomen, de appartementen op Schoonbeek zijn al zo goed als allemaal bewoond en aan de Essenburcht wordt de laatste hand gelegd. In Kootwijkerbroek staat nu een Kulturhus waar de verschillende betrokken partijen eensgezind veel over gepraat hebben en waar hard aan gewerkt is.

Het resultaat mag gezien worden.

Nu komt het aan op de exploitatie van het complex. Het zorgkruispunt, de woningstichting en de vereniging het Dorpshuis zijn elk afzonderlijk verantwoordelijk voor een sluitende exploitatie. Maar omdat ze ook gemeenschappelijke belangen hebben is het goed dat ze samen optrekken en daarom een samenwerkingsverband zijn aangegaan.

Zo moeten de maatschappelijke voorzieningen veilig gesteld worden naast de commerciële belangen van de betrokken partijen. Het dorp Kootwijkerbroek kennende hebben we daar alle vertrouwen in.

Jaap van den Top

Bijdragen