Aantal keer gelezen18

Welke gemeentelijke regels kunnen simpeler?

stapel_papierdonderdag 15 juni 2006 08:15

Heeft u als burger of bedrijf last van dikke formulieren die u voor de gemeente moet invullen, of baalt u van lange, taaie procedures, die u veel tijd en geld kosten? Kan het volgens u bij de gemeente veel simpeler en efficiënter? Neem dan contact met ons op!

Wat is er aan de hand? De gemeenteraad heeft in 2004 gezegd dat de administratieve lastendruk voor burgers en bedrijven waar mogelijk moet worden verminderd. Veel van deze administratieve verplichtingen worden veroorzaakt door gemeentelijke wet- en regelgeving. Een werkgroep heeft alle gemeentelijke regels doorgenomen en dit heeft ervoor gezorgd dat in januari 2006 negentien verordeningen zijn ingetrokken en dat in de raadsvergadering van 27 juni wordt besloten over het intrekken van nog eens negen verordeningen en het aanpassen van elf verordeningen.

Graag horen wij van u of er nog meer verbeteringen mogelijk zijn. Waar heeft u last van? Wat kost u veel tijd of geld? En wat kan volgens u verbeterd worden? We horen het graag en gaan met plezier met u aan de slag om onze gemeentelijke regels nog efficiënter te maken. Daar plukken we per slot van rekening allemaal de vruchten van!

We zien uw ideeën graag tegemoet via e-mail-adres info@barneveld.christenunie.nl. U kunt ook contact opnemen met Tjitske Kuiper (342-418255) of Heimen Schuring (0342-408692).

Namens alle burgers en inwoners alvast bedankt!

« Terug

Reacties op 'Welke gemeentelijke regels kunnen simpeler?'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.