Geslaagde Live en in Concert van de ChristenUnie

vrijdag 03 maart 2006 23:29

ChristenUnie Barneveld kijkt terug op een geslaagde Live en in Concert avond die gehouden werd op vrijdag 3 maart. Live en in concert is een afwisselende politieke avond waarin politiek en muziek centraal staan. In een goed gevulde kerk kon men luisteren naar het orgelspel van de in Barneveld bekende organist John Propitius. Naast een aantal muzikale improvisaties begeleide John Propitius ook de samenzang.

Voor het politieke gedeelte was senator Eimert van Middelkoop aanwezig. Hij hield een bijdrage over de verharding van de politiek. Een aantal jaar geleden was de Haagse politiek misschien wel verworden tot een sociëteit, maar tegenwoordig laten de politieke partijen zich hard uit over bijvoorbeeld het bijzonder onderwijs. Van Middelkoop benadrukte verder dat de ChristenUnie een partij is die landelijk en plaatselijk hetzelfde gezicht laat zien: christelijk-sociaal met respect voor andermans opvatting.

Na de pauze namen de eerste 8 kandidaten van de lijst het politieke stokje over. Door de aanwezigen werden er vragen gesteld over wat we nu concreet van de ChristenUnie kunnen verwachten met betrekking tot de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), of de ChristenUnie kon zorgen voor een veilige oversteekplaats in Voorthuizen, wat de ChristenUnie doet voor moslims in de gemeente Barneveld en wie de wethouderskandidaat van de ChristenUnie is.

Ed Blankenstijn wees in het kader van de WMO op het belang van overleg met de diverse platforms waarin de mensen die zorg en hulp nodig hebben hun stem kunnen laten horen. Verder hecht de ChristenUnie veel waarde aan het lokaal indiceren, waardoor plaatselijke expertise kan worden benut en de zorg zo dicht mogelijk bij de inwoners blijft.

De ChristenUnie hecht eraan dat de plaatselijke expertise en zorg-infrastructuur die voorhanden is gebruikt en versterkt wordt. Zorg en hulpverlening moeten, zo benadrukte Blankenstijn, niet alleen maar aan de wetten van de markt worden overgelaten

Op de vraag wie de wethouderskandidaat is antwoordde Heimen Schuring, de nummer 2 van de lijst, dat de persoon in kwestie niet op de kandidatenlijst staat, ervaring heeft in de gemeentelijke politiek en van buiten Barneveld komt.

Reacties op 'Geslaagde Live en in Concert van de ChristenUnie'