Werkbezoek aan VVOP

vvop2zaterdag 04 maart 2006 20:28

Vanmorgen een bezoek gebracht aan de voetbalvereniging VVOP in Voorthuizen. Wij waren uitgenodigd om de ruimte- en kleedkamerproblemen te bekijken. VVOP is succesvol: het heeft veel leden en de vereniging groeit. En dat levert een probleem op: men komt velden tekort en heeft kleedkamers te weinig.

Dat is geen verrassing: ook bij SDV Barneveld is dat het geval. Deze laatste vereniging heeft echter sedert een jaar kunstgrasvelden liggen en daarmee is een deel van het probleem daar opgelost. VVOP zou dat ook graag willen, en met recht!

Nu zijn er in Voorthuizen verschillende mogelijkheden: meer velden -waaronder dus enkele van kunstgras- meer en grotere kleedkamers, mogelijk zelfs een geheel nieuw sportterrein aan de Noordersingel, wanneer voor de komende wijk Voorthuizen-Noord ook de VVOP-velden (en misschien bovendien het Oranjeterrein) bebouwd gaan worden. Uit de opbrengsten zou dat betaald kunnen worden. Maar wanneer gaat men bouwen?

Overigens: ook in Terschuur heeft men wensen op sportgebied en er zijn nog wel meer kernen in onze gemeente.
Het lijkt mij daarom verstandig om, naar analogie van de accommodaties voor onderwijs, een masterplan te gaan ontwerpen. Daarin zou voor de komende jaren een overzicht gegeven moeten worden van de mogelijkheden, voorzien van een tijdpad. Dat geeft verenigingen de ruimte om, ook al is men nog niet aan de beurt, zelf alvast aan de slag te gaan met gebruikmaking van vóórfinanciering. De bijdragen van de verenigingsvrijwilligers zijn nl. zeer lofwaardig!

De ChristenUnie denkt graag mee aan een dergelijk plan!

Namens de Fractie,
Frits Appelman