Werkbezoek Biologisch centrum 't Koetshuis

koetshuiswoensdag 25 januari 2006 18:39

Vanmiddag heeft Ed Blankenstijn een bezoekje gebracht aan het biologisch centrum 't Koetshuis in Barneveld. Dit natuurlijk n.a.v. de commotie die is ontstaan over de voorgenomen sluiting ervan. Het leek Ed goed om het nieuws en de achtergronden niet alleen uit de krant te lezen, maar met eigen ogen het biologisch centrum te bekijken en met betrokkenen te spreken.

Bij binnenkomst trof ik mevrouw Boland-Kolenbrander aan die als vrijwilligster aanwezig was om de leerlingen te begeleiden die even later zouden komen. De beheerder Cees Klomp heb ik ook nog even gedag gezegd, maar die stond juist op het punt weg te gaan Mevrouw Boland gaf me een rondleiding door het centrum en ondertussen spraken we over de ontstane situatie n.a.v. de voorgenomen bezuiniging op het biologieonderwijs.

Wat ik begreep van mevrouw Boland is dat de meeste kosten worden gemaakt voor het vervoer van de leerlingen naar het centrum en daarnaast voor het salaris van Cees Klomp, die het centrum voor een deel van zijn werktijd bij de gemeente beheert.
Wat mij opviel tijdens de rondleiding en wat mevrouw Boland mij vertelde, was de creatieve manier waarop men daar met weinig geld en met steun van anderen iedere keer weer voor een boeiende tentoonstelling kan zorgen. Het lesmateriaal, waarvan wij als raadsleden ook altijd een exemplaar ontvangen, ziet er ook altijd heel goed uit en is ook heel goed te gebruiken voor de biologielessen op de basisscholen.

Dankzij de vele vrijwilligers slaagt men erin om ieder jaar weer 6000 leerlingen aspecten van de schitterende natuur te tonen en er over te vertellen. Als ChristenUnie hebben wij de liefde voor Gods schitterende schepping en de zorg daarvoor hoog in het vaandel staan. Reden te meer om dit biologisch onderwijs in stand te houden.
ALs ChristenUnie zullen we er daarom ook alles aan doen om dit natuuronderwijs in stand te houden. Mevrouw Boland en alle andere betrokkenen, we doen ons best!!

Ed Blankenstijn

Reacties op 'Werkbezoek Biologisch centrum 't Koetshuis'