ChristenUnie on tour: Bakkie koffie in Voorthuizen

zaterdag 28 januari 2006 14:51

De ChristenUnie gaat tijdens de campagne on tour langs alle dorpen van onze gemeente. Op zaterdag 28 januari was de ChristenUnie aanwezig op de markt in Voorthuizen. Ondanks de vrieskou, konden het campagneteam veel mensen een kopje koffie aanbieden en een gesprekje hebben over de komende verkiezingen.

Al vroeg op de ochtend spoeden de campagneteam-leden zich naar Voorthuizen. Want is Voorthuizen gaat men vroeg naar de markt. Rond negen uur was de ChristenUnie present en kon worden gestart met de opbouw van de stand. De TV-met-DVD werd geïnstalleerd, de vlag werd uitgehangen en het promotiemateriaal werd klaargelegd.

Gewapend met zakjes instant koffie, ballonnen, stickers en de strooikaarten mengden de (kandidaat-)raadsleden en andere campagneteam-leden zich tussen het publiek. Omdat het nogal koud was (het vroor 4 à 5 graden), was het niet ontzettend druk op de markt en hadden de mensen vaak haast om weer snel naar huis te gaan. Ondanks dat, hebben we toch veel leuke en goede gesprekken gehad. Op de vraag: "mag ik u een kopje koffie aanbieden?" werd vaak in eerste instantie afwijzend gereageerd, maar nadat we lieten zien dat het om een zakje instant koffie ging, hadden de meeste mensen wel even tijd voor een praatje. Tijdens dat praatje konden we de strooifolder met de mensen doornemen, waarop met foto's de speerpunten van de ChristenUnie staan aangegeven:

1. goede invoering van de wet over zorg en welzijn (de WMO),
  2. fatsoenlijke huisvesting voor onze scholen en
  3. een transparante en betrouwbare gemeentelijke overheid.

Op de vraag "wat wilt u veranderen in Voorthuizen?" werd opvallend vaak geantwoord dat in Voorthuizen alles goed was, maar dat in Barneveld, in het gemeentehuis veel veranderen moest. Veel mensen die we spraken, hebben geen vertrouwen meer in de politiek en vinden dat er op het gemeentehuis maar wat aangerommeld wordt. Dat zijn zorgwekkende geluiden. Dit sluit wel aan op een van onze speerpunten: de transparante en betrouwbare overheid.

Een foto-verslag

Stand van de ChristenUnie

De stand van de ChristenUnie met op de voorgrond de verkiezingsposter

Tjtiske Kuiper in gesprek met een Voorthuizenaar

Tjtske Kuiper in gesprek met een Voorthuizenaar

Heimen Schuring legt uit wat de speerpunten van de ChristenUnie zijn

Ballonnen opblazen! Veel ballonnen!!
Er waren veel ballonnen nodig!!

Videopresentatie
Videopresentatie vanuit de kofferbak van een auto.

Reacties op 'ChristenUnie on tour: Bakkie koffie in Voorthuizen'

Archief > 2006 > januari