Tjitske Kuiper bij Radio Gelderland: "discussie Markthal nog niet afgerond"

woensdag 04 januari 2006 19:07

Op 4 januari heeft Omroep Gelderland vanuit Barneveld een uitzending gemaakt over de komende raadsverkiezingen. Tjitske Kuiper werd bevraagd over het Barneveldse parkeerprobleem en de Markthal. Kuiper gaf aan dat voor de ChristenUnie de discussie over de Markthal nog niet is afgerond. "in feite heb je nog niet alle onderdelen kunnen bekijken en het plan van Van Manen had absoluut positieve elementen."

Tjitske Kuiper: Markthal belangrijkste voor inwoners

Tjitske Kuiper aan het woordVanmiddag heeft Radio Gelderland gezorgd dat de inwoners rechtstreeks konden reageren naar de politieke partijen. Als lijsttrekkers waren we er dan ook als de kippen bij om in het raadhuis aanwezig te zijn tussen 16.00 en 19.00 uur.

In feite is dit zo’n beetje het begin van de verkiezingscampagne. De luisteraars (dat schijnen er ongeveer 300.000 te zijn!) konden heel kort iedere lijsttrekker horen over een van de onderwerpen die de inwoners als belangrijk naar voren hebben geschoven. Op deze manier ontstaat er een rondje ´wie is wie en van welke partij´. Veel verder dan dat kwam het in de uitzending niet. Het waren hele korte stukjes politiek tussen muziek, het weer en de filemeldingen. De items die besproken werden waren het muziekcentrum, de sloop van de markthal en de huisartsenpost. Iedere lijstrekker probeerde kort het standpunt van de eigen partij neer te zetten.

Het leuke was dat bij het onderwerp ´huisartsenpost´spontaan iedereen naar Adri keek. Als enige niet lijsttrekker mocht zij het woord voeren, zo waren we met elkaar van mening.

Ik vind dat de verslaggevers van Radio Gelderland de inhoud goed hadden voorbereid en dat de interviews hierdoor goed tot hun recht kwamen. En dan te bedenken dat ze dit dagelijks gaan doen tot aan de verkiezingsdatum van 7 maart!"

Tjitske Kuiper

Luister naar het radiofragment