Aantal keer gelezen

Weblog Hans van Daalen - 26 november 2010

zaterdag 27 november 2010 14:22

College van Ede
Dinsdag 16 november was het college van Ede bij ons op bezoek. De buurgemeente waar ik veel contact mee heb. Dit komt onder andere omdat mijn collega wethouder Van der Weerd voor een belangrijk deel dezelfde portefeuille heeft als ik. Wij treffen elkaar daarom regelmatig in allerlei regionale overleggen. Tijdens dit lunchoverleg hebben we onder andere gesproken over de ontwikkelingen in de wijk Veller. De wijk ontwikkelt zich in de richting van het grondgebied van Ede. Het is belangrijk om dat goed af te stemmen. Ook hebben we het gehad over de samenwerking op het gebied van milieu. Daarover is landelijk besloten dat er moet worden samengewerkt in regionale uitvoeringsdiensten. Op dit moment wordt gewerkt aan een groeimodel om hier invulling aan te geven.

VVOP
Samen met de medewerker sportzaken van de gemeente heb ik een werkbezoek gebracht aan de voetbalvereniging Voetballen Voor Ons Plezier te Voorthuizen. We hebben eerst in de bestuurskamer gesproken over het wel en wee van de vereniging en over de plaats in de competitie. De vereniging groeit nog steeds en met de uitbreiding van Voorthuizen in het verschiet zal de groei nog wel verder doorzetten. Het is daarom belangrijk om met elkaar over de toekomst na te denken. Aansluitend hebben we een rondje over het terrein gelopen. Goed om te zien dat het voetbalveld open wordt gesteld voor de jeugd uit de buurt!

Klein Essen
Samen met collega Troost heb ik woensdag 24 november een werkbezoek gebracht aan zorgboerderij Klein Essen in Kootwijkerbroek. Klein Essen is een zorgboerderij die zich richt op mensen die om uiteenlopende redenen buiten de maatschappij vallen: dak- en thuislozen, (ex)verslaafden, mensen met psychische problemen of een beperking. Ook hier werden we eerst aan de keukentafel bijgepraat over de ontwikkelingen waar de zorgboerderij mee te maken heeft. Dat zijn vooral landelijke ontwikkelingen rond bijvoorbeeld de AWBZ. Het is mooi om te horen en te zien dat mensen van verschillende doelgroepen prima met elkaar op kunnen trekken. Aansluitend kregen we een rondleiding. Daaruit bleek dat men niet bang is om nieuwe initiatieven op te pakken. Zo is er naast de biologische kippenboerderij ook een meubelmakerij en wordt er binnenkort gestart met metaalbewerking. De duurzame houtgestookte centrale verwarming sprak mij vanuit mijn duurzaamheidsportefeuille natuurlijk ook erg aan. De moeite van een bezoek meer dan waard. Zie ook: www.klein-essen.nl .

VV Stroe
Op 25 november heb ik een kort bezoek gebracht aan voetbalvereniging Stroe. De aanleiding was verdrietig, namelijk het overlijden van één van de leden, Aart van Essen. Hij was nog maar 19 jaar.

De vereniging had die avond het clubhuis opengesteld voor de leden. Ik heb even kort met het bestuur gesproken en hen namens de gemeente ook alle sterkte gewenst.

Reageren? Graag! Plaats hieronder uw reactie of stuur een mail naar wethouder @ barneveld.christenunie.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht