Wisslblog week 47 - Jaap van den Top

maandag 22 november 2010 14:43

Maandag 22 november   Brainstormavond
In het begin van de avond hebben Heimen en ik een gesprek met de Harmonie over hun rol in het Schaffelaartheater. Het is goed om zo het verhaal van twee kanten te horen. In januari zal besproken worden hoe de gemeente omgaat met het exploitatie tekort van het theater.

Later die avond komen we als bestuur, perspectief en fractie bij elkaar om na te denken over hoe we ons als ChristenUnie naar buiten toe profileren. Hoe kunnen  we de leden van de kiesvereniging meer betrekken bij het werk wat we als fractie doen? Hoe kunnen we de  ChristenUnie stemmers laten merken wat we voor hen doen?

Het is fijn om zo samen met een groep betrokken ChristenUnie leden  hierover na te denken en dit zal zeker een vervolg krijgen.

Dinsdag 23 november  Henk Bleker
Nadat Henk Bleker staatsecretaris van landbouw is geworden laat hij geregeld van zich horen. De natuur ontkomt ook niet aan de bezuinigingen. De EHS begrenzing moet herijkt worden, geen verbindingszones, geen goede landbouwgrond omzetten in natuur en boeren meer betrekken bij het onderhoud en aanleggen van natuur. De staatsecretaris is in overleg met de provincies om dit nieuwe beleid te gaan invoeren. Ook het beleid in de Oostvaardersplassen wordt aangepast, geen verhongerde dieren meer maar door afschot op peil gehouden dieraantallen.

Henk Bleker gebruikt zijn boerenverstand en zet zich zo in voor de natuur. Nederland is te klein om de natuur zijn gang te laten gaan. Rentmeesterschap richt zich meer op onze naaste liefhebben als onszelf, schoonhouden van ons milieu en op een verantwoorde manier met onze dieren omgaan.

Woensdag 24 november  Politicie hebben een voorbeeldfunctie
Rob Spiegelenberg doet onverantwoorde uitspraken en moet de politieke arena verlaten. Wilders moet alle zeilen bijzetten om zijn kikkers in de kruiwagen te houden. De media is op zoek naar niet openbaar gemaakte informatie of verkeerde informatie gegeven door de politiek. Het blijkt heel moeilijk te zijn om een persoon te zijn van onbesproken gedrag! Maar eerlijkheid duurt het langst.

Verder heeft Hero Brinkman van de PVV het niet voor elkaar gekregen om meer democratie in de partij te krijgen. Het is droevig om te zien hoe Geert Wilders de partijdemocratie in stand kan houden en zo misschien wel de grootse partij van Nederland kan worden en zo premier van een democratisch land als Nederland kan worden.

We hopen dat voor die tijd het geloof in de politiek weer terug is en dit kan worden voorkomen!

Donderdag 25 november Bezinningsmoment
Vanavond de jaarvergadering van de mannen- en vrouwenvereniging in Kootwijkerbroek. Onze predikant ds W. Peene hield een presentatie over het werk van Josua van Iperen.  Hij was één van de predikanten die betrokken was bij de nieuwe psalmberijming van 1773. Hij was een kleurrijk persoon die bekend stond als een lichte predikant en is later naar Batavia gestuurd om maar van hem verlost te zijn. -Bijv. bij het nadenken over de schepping gebruikte hij de bijbel en de wetenschap.-Hij predikte tolerantie en  verdraagzaamheid (ook nu nog een actueel thema)-Hij berijmde psalm 151 vanuit de joodse Septuaginta maar deze berijming is uit het psalmboek verdwenen.

Een leerzaam moment tussen de alledaagse beslommeringen.

U wilt reageren? Van harte welkom! Plaats hieronder uw reactie of stuur een mail naar top at barneveld.christenunie.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht