Fractiewerk: Tjitske Kuiper

woensdag 21 januari 2004 20:01

Fractiewerk: Tjitske Kuiper

Notulist Marc-Jan Trouwborst
Als fractie zijn we in het nieuwe jaar met frisse moed begonnen. We hebben tot onze vreugde personele uitbreiding gekregen in de persoon van Marc-Jan Trouwborst. Marc-Jan heeft besloten om onze vergaderingen vast te leggen in besluitenlijst/ notulen. Tevens is hij daarbij in de gelegenheid om een kijkje in ‘de keuken’ te werpen en kennis te maken met het werk van de fractie. Zijn enthousiasme blijkt ook hieruit dat hij met ons een cursus wil gaan volgen bij het ChristenUnie trainingscentrum.
Naast alle fractieleden gaan ook een drietal bestuursleden meedoen. Een goede gelegenheid om elkaar op te scherpen en dieper op zaken in te gaan. Het kost ons een aantal dagdelen, maar we zien er naar uit om ons werk op die manier een nieuwe impuls te kunnen geven.

Barneveldse Industriele Kring
In de kerstvakantie hebben Frits en ondergetekende een overleg gehad met drie bestuursleden van de Barneveldse Industriele Kring. Zo’n overleg is heel nuttig om na te gaan welke zaken prioriteit hebben vanuit hun optiek en ook hoe men aankijkt tegen de gemeentelijke plannen, bijvoorbeeld die van de infrastructuur, bedrijventerreinen, intergemeentelijke samenwerking en economische impulsen. De BIK weet de eigen belangen goed te presenteren. Aan ons is de taak om de vele belangen binnen de gemeente af te wegen tegen elkaar. Ook werpt zo’n gesprek altijd de vraag op wat precies de taak van de gemeente is in onze ogen en wat een taak voor het bedrijfsleven. Het houdt ons scherp in ieder geval.

Contacten in kleinere dorpen
Contacten met onze inwoners blijft zeer belangrijk voor ons. Niet alle informatie uit nota’s en dossiers halen. Naast de ‘papieren’ werkelijkheid is er ook nog de buitenlucht! Vooral de kleinere dorpen hebben weleens extra aandacht nodig. Benadert u ons vooral met dingen die in uw ogen van belang zijn. U mailt of belt nooit teveel. Hooguit belt u op het verkeerde moment, maar dan bellen we u terug… Om aktief te zijn op dit punt, hebben we binnen de fractie afgesproken om twee aan twee (steeds in wisselende samenstellingen) de afdelingen van Plaatselijk Belang op te zoeken en de besturen te spreken. We zijn daar nog niet zomaar mee klaar, want in totaal zijn er maar liefst negen dorpen in onze gemeente. We willen dit afgerond hebben voor de zomervakantie.
Achtergronden

Reacties op 'Fractiewerk: Tjitske Kuiper'