Barneveld Vandaag: 'Raad vertraagt aanbesteding'

bouw schaffelaartheaterzaterdag 27 september 2008 13:01

BARNEVELD - Wethouder Gerard van den Hengel waarschuwt de gemeenteraad ervoor, teveel op de stoel van het college van B en W te gaan zitten. Dat zou tot vertraging bij het aanbesteden van werk kunnen leiden en de functie van de Raad als controleorgaan achteraf verzwakken. In de raadscommissie Samenleving bleken gisteravond meerdere fracties het advies van de Rekenkamer te willen volgen om de Raad meer bij de aanbesteding van grotere projecten te betrekken. Aanleiding is de gang van zaken rond de aanbesteding van de wijkschool in De Burgt. Die aanbesteding viel duurder uit en daar had de Raad eerder in gekend willen worden. Het college van B en W heeft inmiddels het nodige veranderd aan het inkoopbeleid, stelde Van den Hengel. De keuze van de vorm van aanbesteding hoort wat hem betreft echter tot de bedrijfsvoering van de gemeente en zo tot de bevoegdheid van het college. Pro'98, ChristenUnie en BurgerInitiatief bleken echter niet overtuigd. Van den Hengel zei toe, de zaak nog eens in het college te zullen bespreken.

Bron: Barneveld Vandaag, 26 september 2008

In de media