Barneveldse leiders ontbijten in kasteel De Schaffelaar

Barneveld start met huisbezoeken voor goede hulp bij huishoudensdinsdag 16 september 2008 18:26

Alcohol en jongeren is het thema waar GIDSnetwerk Barneveld het komende jaar mee aan de slag gaat. Dat voornemen werd vanochtend bekend gemaakt tijdens de tweede editie van het Prinsjesdagontbijt in kasteel De Schaffelaar in Barneveld.

Met een gezamenlijk ontbijt bracht GIDSnetwerk Barneveld lokale leiders uit vele geledingen van de samenleving - openbaar bestuur, kerken, wetenschap, media, politieke partijen, onderwijs, gezondheidszorg, non-profitorganisaties, kunst en bedrijfsleven - bij elkaar om samen na te denken over oplossingen voor lokale problemen.

In navolging van een succesvol project in Zeist en Soest wil ook GIDSnetwerk Barneveld aandacht besteden aan de alcoholproblematiek onder jongeren. Wethouder Leen Verweij is blij met ,,de kracht en energie” die de organisatie heeft om problemen aan te pakken, maar benadrukt ook dat de gemeente al druk bezig is met alcoholbeleid. Toch is alleen beleid volgens hem niet genoeg. ,,Het probleem zit dieper in de samenleving. Jongeren leren thuis drinken. Daar moet dan ook de verandering plaatsvinden.”

Bron: Barneveldse krant

Wethouder