Aantal keer gelezen

Schriftelijke vragen over opstappen korpschef Gelderland-Midden

politieauto3maandag 21 augustus 2006 13:01

Het opstappen van de korpschef van Gelderland-Midden vanwege een vertrouwenscrisis is reden voor de fractie van de ChristenUnie om enkele schriftelijke vragen te stellen aan het College van B&W. Hieronder de schriftelijek vragen die Tjitske Kuiper en Heimen Schuring namens de Christenunie gesteld hebben.

Aan: College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Barneveld

Betreft: Vragen op grond van artikel 37 van het Reglement van Orde.

Barneveld, 17 augustus 2006

Geacht College,

Via de media (kranten en tv) is ons duidelijk geworden dat de korpschef van Gelderland-Midden vanwege een vertrouwenscrisis is opgestapt. Er zouden zich onder andere problemen op het gebied van personeel voordoen.

Daar wij voorlopig nog geen reguliere commissievergadering hebben willen wij u graag een aantal schriftelijke vragen stellen.

1 Er is al enige tijd zorg over de invulling van de vacatures bij het korps in ons gebied. De unit Noord moet zich steeds meer ‘behelpen’met een krappe bezetting. Onze fractie is daar bezorgd over.

Nu rijst bij ons de vraag of de problemen in het functioneren van de korpschef een relatie hebben met de moeite om voldoende en adequaat politiepersoneel aan te trekken.

2 Heeft het vertrek van de korpschef consequenties voor het functioneren van de politie in onze regio?

3 Heeft personeel in onze unit ook problemen met deze korpschef ondervonden en heeft dit gevolgen gehad voor het politiewerk en voor hen persoonlijk? Zo ja, wat wordt hieraan gedaan?

Wij zien een reactie op bovenstaande vragen uiteraard met belangstelling tegemoet,

Namens de fractie van de ChristenUnie,

Heimen Schuring en Tjitske Kuiper

Reacties op 'Schriftelijke vragen over opstappen korpschef Gelderland-Midden'