De rode loper uit voor de fietsers!!

fietssnelwegwoensdag 26 februari 2014 20:47

Heb je de 10 speerpunten van de ChristenUnie al bekeken op onze website? Op een korte, krachtige manier willen we laten zien waar de ChristenUnie de komende vier jaar voor gaat, of juist voor staat! Klik hier om ze te bekijken.

Op nummer 6 staat 'Barneveld fietsstad van Nederland.' De ChristenUnie wil de rode loper uitleggen voor fietsers. Fietsen is gezond, fietsen is leuk en fietsen is ook de snelste manier om korte afstanden af te leggen! Om nog meer mensen op de fiets te krijgen, willen wij dat onveilige situaties worden aangepakt, dat fietspaden comfortabel zijn (dus geen scheefliggende tegels, of bobbels door boomwortels) en dat via fietspaden de kortste route wordt gefietst.

Mijn droom is dat, als we straks in Voorthuizen en in Barneveld een goede rondweg hebben, we fietsers volop voorrang kunnen geven in het centrum van deze twee grote kernen, dat letterlijk de rode (fietspad)loper uitgerold wordt voor onze fietsers! En dat je er vanzelfsprekend voor kiest om de auto thuis te laten staan, fietsen is de logische optie!!

De Fietsersbond houdt elk jaar de verkiezing Fietsstad van Nederland. Onze ambitie is om Barneveld ook Fietsstad van Nederland te laten worden. Daar is nog best wel wat voor nodig -  kijk ook eens in het Gemeentelijk Verkeers en Vervoersplan voor een lijst met verbeterpunten - maar als we die verbeteringen hebben doorgevoerd, dan winnen we die verkiezingen met gemak. Want dan is het veilig, leuk en comfortabel fietsen in onze gemeente!!!

Heimen Schuring
Lijsttrekker ChristenUnie
h.schuring@barneveld.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > februari